Saturday, June 11, 2011

jangan tangisi apa yang bukan milikmu.

assalamualaikum wbt.

pagi ni aku baca artikel ni kat ruangan iluvislam.com. at first sight, bila aku tgk tajuk ni, buatkan aku terfikir benda ni banyak sangat terjadi disekeliling kita. hm..i mean kita ni sebgai manusia memang xkan lari dari kesilapan. dan selalu juga kita akan menangisi untuk benda yang bukan milik kita. even belum tentu lg akan jadi milik kita.

hehe...sebenarnya artikel ni more kepada diri aku. hm..bagi aku, memang la sia-sia utk kita tangisi apa yang bukan jadi milik kita. tapi sekadar melepaskan perasaan yang terbuku tu, ok la..asal kan jangan ambil masa yang lama. hm...well yeah.. Every heart has its own aches..i admit it! ;)


ingat, LIFE IS TOO SHORT FOR GRIEVING. so, x payah la nak bazir masa untuk benda2 cmtu. nak terhegeh-hegeh kat orang yang sia-siakan diri kita. dont worry girls, if person that you love didnt appreciate you, then others will appreciate you. they will be far better person than before this. read this entry for more detail.

rileks la sis...Life teaches you about who cares about you. Walk away from those that don't, and towards those that do. It's those that do that may change your life. aku pon pernah what jadi mcm ni jugak dulu. tapi xdak la sampai nak jejaskan benda lain. kena pro la sis haha..ala...kecewa tu memang la kecewa sebab x dapat apa yang kita nak. 

tapi at the end nanti, kita akan sendiri akan dapat jawapan kenapa benda yang kita nak tu x jadi milik kita. and x mustahil at that time you'll say : "terima kasih ya Allah sebab bagi petunjuk awl2 yang tu bukanlah terbaik utk aku. kalau x, aku xtau la apa yang akan jadi kat diri aku sekarang kalau benda tu jadi milik aku. entah lagi teruk apa." live, laugh, love, forgive and forget, life is to short to live with regrets, so love the people who treat you right, and forget the ones who don't!


hey.. that thing jadi kat diri aku sendiri kot. aku nampak sendiri keburukan yang ada bila benda tu bukan jadi milik aku. eh, wait. bukan ka kalau benda yang kita nak tapi x jadi milik kita memang buruk ja yang kita akan nampak??? hahaha...tapi kn, boleh jadi benda yang buruk bagi kita sebenarnya baik untuk orang lain kn?? hehe...hm...ada jugak possibility kat situ. x semua benda baik utk kita baik utk orang lain jugak kan..sometimes it can be bad for us. and even worst if we still having it! see?? as simple as that ja pon. Sometimes the right thing for one person is the wrong thing for someone else.

so, peeps!! jangan la tangisi benda yang bukan milik kita. stay motivated!! dont let such dumb things knock you down! jangan sia-siakan air mata yang sangat berharga utk benda-benda yang x berguna. it's normal guys for us to go through the changes in our life. Life is all about the SACRIFICE. You WIN some, you LOSE some, you just have to make the best with what you got. One day GOD will give us AN UNFORGETTABLE MOMENT. 

You know..Allah only gives you what He knows you can handle. So if life seems hard, remember that Allah knows you are strong enough to get through it. :)


  

0 comments: