Friday, September 23, 2011

you're stucked in the past memories

aku mintak maaf sangat kalau aku terkasar bahasa dengan hang tadi. aku bukan pa. aku tau hang tak dapat lupakan dia. sampai hang nak risau segala. hang gtau aku yang hang rasa tak sedap hati. hang berdebar-debar, then hang cakap hang takut hilang dia. 




aku pon pernah rasa benda yang sama. cuma mungkin aku tengok dari sudut yang berbeza benda tu. aku tak suka tengok ang moody semacam untuk orang yang macam tu. yang hang takut hilang dia tu pasaipa? cuba hang pikiaq, ada dia takut hilang hang dak? kalau dia takut hilang hang, dia takkan tinggalkan hang terkontang kanting camtu ja. ada dia risau macam hang risaukan dia? dia dok seronok dengan perempuan lain, hang dok berendam air mata risaukan dia. laki camtu memang @$^%&&!!!


hang cakap dia ada banyak persamaan dengan hang. hang kena ingat, tak semua persamaan bawak maksud dia tu jodoh hang. hang cakap, even parents hang bergaduh pon, diorang still bersama. but hang tau kan ayah hang camna?? setiap kali outstation, berapa banyak perempuan yang dia ada. bahagia ka camtu? tolong la realistik sikit sayang. takkan hang nak sejarah ulang buat kali kedua. hang tengok sendiri macam mana susahnya mak hang besarkan adik-adik hang. didik adik-adik hang. even hang sendiri. betapa susahnya nak didik anak-anak tanpa seorang ayah kat sisi.




hang cakap hang tak semurah tu. then, hang tak rasa ka perasaan hang tu murah sangat bila nak sedih dan susah hati sebab dia? hang tak rasa air mata hang tu murah sangat ka untuk senang-senang jatuhkan air mata pada orang yang jelas-jelas buang hang? kamon la dear..jangan tunjuk hang ni lemah sangat lepas dia tinggalkan hang. 


lagi dia suka kalau dia dapat tau hang still bersedih lepas dia tinggalkan hang. tunjukkan hang tak selemah yang dia pikiaq. hang pon ada harga diri. jangan rendahkan harga diri hang untuk jantan tak berguna tu! hang kena buktikan, without him your life is much more better. you are even can live very well since he dumped you! yes! it is! 




apa motif hang kapel dengan sorang mamat ni? sebab hang nak lupakan ex bf hang. hang sendiri cakap camtu kat aku. ya Allah..hang tak perlu la nak amalkan prinsip "kecurangan dibalas dengan curang". apa faedah yang hang dapat?? hang  rasa puas permain perasaan laki tu? hang rasa happy dapat persetankan mamat tu depan ex hang?? 


kalau ikutkan aku, aku pon nak buat jugak dulu. tapi aku pikiaq, aku tak semurah tu. aku bukan perempuan camtu. aku bukan jenis nak balas dengan kejahatan. aku tau lambat laun benda tu akan makan diri sendiri jugak. tak pa la. nanti dia pon akan rasa apa yang dia dah buat kat aku. aku takkan buat apa-apa. aku yakin dengan Allah. 




kau jangan move on dengan cara mencari hubungan dengan orang lain. tu membunuh diri sendiri namanya. dan kau akan sakiti orang lain tu. -terfaktab-


hang tak dapat lupakan dia sebab hang masih berpaut pada kenangan lepas hang dengan dia. hang tak dapat buang bayangan dia dari hidup hang. hang masih sayangkan dia. even more hang sendiri tak dapat terima kenyataan yang dia dah lama dumped hang. thats the biggest reason why you cannot move on in your life. you are stucked in the past memories. 




it's time for you to let it go. even it was hard for you. but think twice my dear...for your own sake. move on girl. step forward. don't look back unless for good views. sebab aku sayangkan hang. aku tak mau tengok hang gloomy terus-terus camni. hang mesti boleh! 

23 comments:

NURUL AINI NORAZMAN

bgosnye siap buat entri utk bgi smngat kat dia,.=)

i am S!L4H..

tabah la. sorg2 pun boleh.

MissViVio

hehe...juz share something that i've been experienced it b4. :)

@i am silah : kdg2 satu mslh 2 bg kta ringan tp bkn pd org len. ada yg tgk satu2 permasalahan 2 dri sdut yg b'beza. mgkin bg diorg brat utk diorg trima suma 2. :)

Green Apple

kadang2 lebih baik seorang daripada makan hati dgn sikap pasangan yang sentiasa mementingkan diri sendiri..

tanpa dia pon kita boleh hidup.. moga diberikan ketabahan untuk menempuhi kehidupan..

AIEN NOT ALIEN

move on dear...

tak untung tak rugi nak bersedih pada orang yang tak sepatutnya...

kumbang bukan seketul, bunga bukan sekelopak...

kan MV kannnn..hihi..

baguslah MV ni...untung dia tu ada entri khas pasal dia... ^_^"

pasai pa la nak sedih2...biaq p kat dia la nak jadi lagu mana pun..janji kita happy..... :D

MissViVio

yes! thats the point! dari biar diri trus disakiti n jd mak turut. buta hati sbb cinta. suma 2 x b'gna. mnusia slalu cmtu la. slagi x dpt, suma nya indah. bla da dpt, bru tau baik bruknya. go on. xyah nk hdap sgt org cmtu.

MissViVio

aien: hahaha..bkn pa.tkut dia t'bca n3 ni mampus sya! hahaha..tp xpa. kdg2 kna ksar skit. kalu lmbut sgt, dia xmkn jgak. dok b'sdih2 n igt knangan lpas. bnda yg lpas..cba la sdaya mna yg mgkin, xkn blh ubah yg lpas. bnda yg da b'laku.

aiman fanboy k-pop

nice entry...in short,jangan dikenang org yg tak kenang diri kita..tul x?

MissViVio

hehe..tau xpe. xyah la nk igt or sdih utk org yg xnah igt or sidh or even pk psal kita pon. :)

Cik tikah

nak komen, bear dlm entry ni comel. hahaha..

MissViVio

hahaha...2 bf sya bg. muahahaha...kidding! ihsan gugel je.

Mohd Izzar

wow, hebat..
memberi motivasi..

hrp kwn hang tu pon sma la jgk..

MissViVio

harap2 cmtu la. :)

anamizu

wahhh beruntungye siap dpt masuk entry lagi.. semoga tabah mghadapi segala :)









cik ana.

teha

life must go on.. hehe

MissViVio

hahahaha...untung la sgt. cma kdg2 spontan je bnda 2 dtg. huhu

@teha : hee~ thats it! :)

Ujang9897

tu dia...=)

Isteri Encek Bard

sedihnya baca kisah ni.. papaer pun mudah-mudahan dia tabah menghadapi dugaan dan ujian darin NYA

❤~Emma Abduh~❤

yup2x..life must go on!!hehe

❤~Emma Abduh~❤

yup2x..life must go on!!hehe

Arpiiz

ala, buat apa sedih2, tak cantik nanti..hehe

SweetLikeWhat

kepada yang di tuju dalam entri ni semoga tabah..lelaki macam tuh tak usah di kenang lagi..barang yang lepas jangan di ingat, jika di ingat meracunlah diri.. ;)

MissViVio

ujang : 2 dia...dia mai dah...hahaha

@ isteri encik bard : sedih ke?? sdih kot sbb still pgang pd knangan lpas.

@emma : yes! that is!

@arpiz : eerrr...

@sweetlikethat: amin..hrap2 cmtu la. :) dont look back unless it's gud views. :)